poniedziałek, 12 października 2015

Pesto rosso - pesto z suszonych pomidorów

Na blogu było już kilka rodzajów pesto - np. takietakie, ale  nie było PESTO ROSSO choć przepisy z nim również pojawiały się na blogu (choć przyznam się szczerze, były z wykorzystaniem kupnego pesto)

Przepisy z pesto rosso: szybki obiadłosoś pod pesto

Tym razem zrobiłam sama, od początku do końca, jest tak łatwy w przygotowaniu że chyba porzucę kupowanie gotowego :)




Pesto rosso - pesto z suszonych pomidorów

  • 200 g suszonych pomidorów (moje były razem z kaparami , nie wyciągałam ich)
  • 3 łyżki startego twardego sera - u mnie pecorino
  • 3 łyżki podprażonych orzeszków pinii (można zastąpić migdałami,słonecznikiem, orzechami włoskimi)
  • garść liści bazylii
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz do smaku, opcjonalnie dodajemy chili (ja pominęłam gdyż moje Kluski za bardzo nie lubią)



Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze, orzeszki wcześniej podpiekamy na suchej patelni.
Miksujemy do uzyskania konsystencji nas zadawalającej, Stosujemy jako pasta do kanapek, sos do makaronu, dip do warzyw....pyszna, szybka, znakomita!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...