środa, 17 października 2012

Souvlaki wersja II i wariacje na temat

Souvlaki czyli greckie szaszłyki robiłam już TU  ale tamta wersja nie do końca przypominała tę jedzoną na Krecie, więc postanowiłam próbować dalej...tym razem jogurt do marynaty zastąpiłam oliwą z oliwek.


Souvlaki :

* piersi z kurczaka
* oliwa z oliwek
* sól
* przyprawa do souvlaków

Piersi myjemy, oczyszczamy i kroimy w kostkę, solimy dodajemy oliwę z oliwek i przyprawę.
Wszystko razem mieszamy i odstawiamy do zamarynowania - na minimum 30 minut. Nadziewamy ściśle na patyczki i grillujemy. Podajemy z tzatzykami



Przy okazji postanowiłam spróbować szaszłyków z figami - podobne widziałam na Kwestii Smaku.
W lodówce było kilka fig i szynka szwarcwaldzka więc powstał taki oto MIX.

Souvlaki z figami i z szynką szwarcwaldzką

Produkty jak w wersji wyżej plus:

* figi podzielone na ćwiartki
* szynka szwarcwaldzka kilka plasterków podzielonych na wąskie paski

piersi z kurczaka i figi przeplatamy szynką - połączenie wyśmienite. Mój mąż po zjedzeniu dwóch sztuk zapytał się dlaczego ich tak mało ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...