środa, 16 marca 2016

Herbata sorbetowa czyli herbata z owocami - hit mijającej zimy

Dziś za oknami piękne słońce :) a ja przedstawiam Wam herbatę, która skradła nam serca w chłodne dni. Ta herbata to hit mijającej zimy, musi być z dużą ilością owoców, delikatnie słodka od soku i przede wszystkim w szklanko-słoiku. Idealna na rozgrzanie i poprawę humory mojej młodszej Kluseczki.  
Nazwałam ją sorbetową - gdyż tak było w menu pewnej restauracji, robię ją zupełnie inaczej ale nazwa bardzo mi się spodobała więc przysposobiłam ją sobie :)  



Herbata sorbetowa czyli herbata z owocami


  • zwykła herbata w saszetkach
  • przyprawy - cynamon, kardamon, anyż
  • cytryna
  • pomarańcza
  • jabłko 
  • gruszka
  • sok z pigwy 



Na dno szklanki wsypujemy przyprawy, delikatnie nie przesadzamy z ilością, wkładamy herbatę i zalewamy wrzątkiem do 3/4 wysokości szklanki. Czekamy, aż się zaparzy. W międzyczasie cienko kroimy owoce - u mnie były cytryny, pomarańcze, jabłka i gruszki. Oczywiście możemy wrzucić takie jakie aktualnie mamy w domu, na jakie mamy ochotę - super pasują grejpfruty, limonki, maliny.
Do herbaty dolewamy sok z pigwy (bądź taki jaki mamy w domu), wrzucamy owoce, jeśli jest jeszcze miejsce dolewamy wodę i pijemy ze smakiem :) 



9 komentarzy:

  1. Wygląda super, ale ja chyba bym zmieniła herbatę z torebki na sypaną. Rok temu przerzuciłam się na herbaty liściaste, co prawda zielone, ale czarną też nie pogardzę, i teraz chyba bym nie mogła wypić z torebki. Zupełnie inny smak.
    Ach, no i najważniejsze - skąd wy macie te szklanko-słoiki? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. szklanko-słoiki - jeden przyjechał z uk od siostry, a drugi upolowałam w netto :)
    herbatki sypane też lubię nawet takie fajne zaparzacze od męża dostałam ale z taką 'ekspresówką' szybciej było.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam herbaty, mogłabym je pić litrami, a herbata sorbetowa to jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie herbata z owocami! Chociaż ostatnio polubiłam także herbatę jaśminową, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Herbata z pomarańczą, miodem i imbirem to moja najlepsza herbata na długie zimowe wieczory ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam herbaty. Pijam ich mnóstwo każdego dnia. Najczęściej sięgam po yerbę, zieloną herbatę z owocami oraz meliskę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również uwielbiam herbaty. Zwłaszcza w okresie jesiennym i zimowym. Ostatnio bardzo polubiłam się z herbatą jaśminową. Nie sądziłam, że posiada aż tak dużo właściwości leczniczych i zdrowotnych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może gdyby zamienić herbatę w saszetkach na coś sypanego, to smakowałaby jeszcze lepiej. Teraz niemal każdy sklep internetowy z herbatami ma bardzo duży wybór w świetnych cenach, dlatego polecam spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię herbaty, ale nie wszystkie. Ostatnio bardzo polubiłam się z zieloną herbatą japońską. Na początku ciężko było mi się do niej przekonać, a teraz piją ją kilka razy dziennie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...