poniedziałek, 24 września 2012

Tzatzyki (cacyki, tzadziki, dzadzyki, nwgr. τζατζίκι) moja wersja

Tzatzyki - dip, sos grecki podawany do potraw z grilla, smażonych pieczonych lub jako dip do warzyw, pity itp...
Każdy ma jakąś swoją ulubioną wersję, należy pamiętać o 3 podstawowych składnikach ( jogurt grecki, ogórek, czosnek) a reszta jest już wedle upodobań i naszych wymagań smakowych. 
Ten jedzony na Krecie miał konsystencję serka a nie sosu - pyszny...dlatego pokusiłam się po raz kolejny o przygotowanie go u nas...Choć skłamałabym, że nigdy wcześniej go nie robiłam - bardzo często pojawia się jako dodatek do wszystkiego co grillowane 




Moja wersja Tzatzyków:

* duży jogurt grecki 
* ogórek
* 2 ząbki czosnku
* 2 łyżeczki majonezu
* sól, pieprz,

Jogurt mieszamy z majonezem - wybrałam taką wersję aby załagodzić kwaskowaty smak polskiego 'jogurtu typu greckiego'. Wyciskamy 2 ząbki czosnku dodajemy do jogurtu razem z solą i pieprzem, mieszamy do uzyskania jednolitego sosu - na koniec dokładamy pokrojonego ogórka - u mnie w drobne paseczki, może być w kostkę lub jak tylko podpowie nam wyobraźnia ;) Podajemy :)

* Opcjonalnie można dodać oliwki, sok z cytryny, oregano, koperek, pietruszkę




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...