czwartek, 26 marca 2015

DIY - rzeżucha w skorupkach

Ten sposób sadzenia rzeżuchy zobaczyłam kiedyś dawno na jakiejś stronie, nie pamiętam kiedy i gdzie to było ale utkwiło mi to w pamięci...dlatego gdy w tym roku córcia poprosiła o posadzenie rzeżuchy wiedziałam, że musimy to zrobić w taki własnie sposób. Po porannej jajecznicy skorupki zostawiłam i wyczarowałyśmy takie cuda! Jeszcze zdążycie przed Wielkanocom -rzeżucha szybko rośnie :)



Potrzebujemy:




  • nasiona rzeżuchy
  • 6 wacików
  • 6 połówek skorupek
  • dolna część wytłaczanki po 6 jajkach
  • 2 pomocnice ;)


Połówki skorupek zalewamy wrzątkiem i oczyszczamy z pozostałego białka, umieszczamy skorupki w wytłaczance i wkładamy po jednym waciku.


Wacik nasączamy wodą - u mnie wodą nasączały dziewczynki dlatego pomocna była nam strzykawka po dziecinnych lekarstwach, zawsze ciut mniej rozlanej wody ;)


Przedostatni etap to rozsypanie nasionek rzeżuchy a ostatni najdłuższy...oczekiwanie.


Musimy pamiętać o podlewaniu i po kilku dniach będziemy mieć piękne rosnące jajeczka :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...