piątek, 29 czerwca 2012

Rożki z ciasta francuskiego z budyniem i dżemem czereśniowo-truskawkowym

Idealnego cista francuskiego szukam wciąż, pewnie niestety dopóki sama nie spróbuję go zrobić, to pewnie nie znajdę ;) Ale jak narazie moje lenistwo bierze górę i kupuje ciasto gotowe. Choć i to nie jest łatwa sprawa, ponieważ większość 'ciast francuskich' w polskich sklepach nie ma w swoim składzie masła tylko inne tłuszcze :(
Szukałam ciasta Bliklego już bardzo długo - ostatnio udało je się znaleźć mojemu mężowi w MAKRO
Podchodziłam do niego sceptycznie (choć opinie w internecie ma super), ponieważ jesienią byliśmy w stolicy w Ciastkarni Bliklego i niestety pączki ani sernik nie były zjadliwe :(

Ciasto francuskie jest głęboko mrożone więc wieczorem włożyłam je do lodówki żeby się spokojnie rozmroziło.

Do nadzienia użyłam budyniu waniliowego i konfitury truskawkowo-czereśniowej

Konfitura truskawkowo - czereśniowa:

* 2 garście czereśni
* 2 garście truskawek
* 2 łyżki brązowego cukru
* skórka i sok z 1 cytryny

wszystko wrzucamy do garnuszka i gotujemy do zgęstnienia


Ciasto delikatnie rozwałkowujemy (musiałam położyć dodatkową warstwę papieru na ciasto gdyż strasznie się kleiło do wałka)
Nożem do pizzy wycinamy kwadraty nakładamy łyżeczkę budyniu i łyżeczkę konfitury sklejamy w trójkąty.
Końcówki przygniatamy widelcem aby lepiej się skleiły a przy okazji utworzyły  ładny szlaczek.
Gotowe rożki smarujemy rozmłuconym jajkiem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
Pieczemy ok 15-20 minut do uzyskania złocistego koloru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...