poniedziałek, 28 maja 2012

Tort Hello Kitty

Dziś pierwszy z dwóch obiecanych tortów urodzinowych :)
Jako, że sezon truskawkowy w pełni padło na tort z musem truskawkowym truskawkami kremem z bitej śmietany i serka mascarpone :)

Biszkopt zrobiłam z wypróbowanego już wielokrotnie przepisu z Kwestii Smaku w umieszczonym linku jest przepis na tort czekoladowy - ja omijam dodatek kakao, które zastępuje mąką pszenną i efekt jest zawsze rewelacyjny


Ostudzony biszkopt kroimy na 3 części, układamy na paterze nasączamy lemoniadą (była wersja dla dzieci)
Następnie miksujemy truskawki na mus i smarujemy blat gruba warstwą musu.

Ubijamy śmietanę 36% na sztywną pianę dodajemy cukru/fruktozy i serka mascarpone (najlepiej żeby był w temperaturze pokojowej)

Do wykonania kremu użyłam:
* 500ml śmietany kremówki
*  250g serka mascarpone

Na krem układamy połowki truskawek i przekładamy kolejnym blatem biszkoptowym :)
Górę i boki tortu smarujemy pozostałym kremem, który możemy wymieszać z musem truskawkowym dla uzyskania różowego koloru - moja 4 latka była zachwycona :)

Dekorujemy wg uznania - u nas w tym roku życzeniem był tort z Hello Kitty więc musiałam się postarać ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...