piątek, 29 stycznia 2016

Mini pączki z mascarpone i cynamonowym cukrem

Moja siostra w zeszłym tygodniu robiła pączki z serka homo, nie powiem, ale zrobiła mi na nie wielką ochotę, korzystając z wolnego weekendu zrobiłam swoje pączusie, tylko tym razem z serka mascarpone. Pączki zawsze kojarzyły mi się z długim posiedzeniem w kuchni, te jednak są mało wymagające i całość (razem ze smażeniem) jesteśmy w stanie wykonać w 30 minut!!. 


Co potrzebujemy? (składniki na ok. 25 pączków)
  • 1 opakowanie serka mascarpone 250g
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 mały chlust wódki (ja użyłam żołądkowej gorzkiej) (składnik opcjonalny, można pominąć ;) 
  • cukier + cynamon do obtoczenia 
  • olej do smażenia
 Co robimy?

Do miski wkładamy serek mascarpone, wbijamy 3 całe jajka i razem łączymy, dodajemy chlust wódki, następnie dodajemy mąkę, cukier waniliowy i proszek do pieczenia i razem wszystko mieszamy do uzyskania jednolitej masy


Olej wlewamy do garnka lub możemy użyć frytkownicy, rozgrzewamy do 175 stopni i później za pomocą łyżki formujemy pączki (nie będą one idealnie okrągłe, ale to chyba najmniej ważne) ;) Smażymy do momentu uzyskania złotego koloru, pączki można obracać widelcem, chociaż prawdę mówiąc obracają się same! ;)

Po usmażeniu układamy pączki na talerzu wyłożonym papierem, żeby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Zostało nam tylko obtoczyć pączusie w cynamonowym cukrze i gotowe! (jeżeli nie mamy drobnoziarnistego cukru, możemy rozdrobnić go w blenderze, ja swoją posypkę właśnie tak zrobiłam!) 



Smacznego!

2 komentarze:

  1. Zrobiłam i wyszły rewelacyjnie! Na pewno będę kombinować z tym przepisem na następny tłusty czwartek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super!cieszymy się bardzo :) szkoda że tłusty czwartek dopiero za rok ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...