czwartek, 31 grudnia 2015

Chipsy z batata - szybkie zdrowe

Jeszcze da się je zrobić przed wieczorem ;) Bataty - czyli słodkie ziemniaki, o których w szkole podstawowej uczyłam się z otwartą buzią nie wierząc jak można jeść słodkie ziemniaki! Teraz możemy dostać w coraz większej ilości sklepów,marketów, dyskontów czy warzywniaków. Mi osobiście bardzo przypadły do gustu mój mąż i Kluski są sceptyczni, ale pewnie co jakiś czas będę ich nimi męczyć.
Zatem zapraszam Was na chipsy z batatów - w sam raz na sylwestrową lub karnawałową przekąskę :)

Jednocześnie życzę Wam udanego wejścia  w Nowy Rok oraz tego by ten nadchodzący nie był gorszy od mijającego!!!

Chipsy z batata:
  • batat
  • olej rzepakowy
  • sól
  • przyprawy - u mnie ostra papryka, curry, czosnek i garam masala




Batata obieramy ze skórki i tniemy na cienkie plastry - ja zrobiłam to za pomocą v-hebla.
Obsypujemy równomiernie przyprawami i delikatnie skrapiamy olejem.
Rozkładamy pojedynczo na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni Celsjusza na około 30 minut - chipsy pilnujemy w drugiej połowie pieczenia aby się nie spaliły. Grubsze plastry w międzyczasie możemy odwracać na drugą stronę



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...