czwartek, 10 października 2013

Szarlotka z budyniem

Sezon na jabłka w  pełni, więc nie mogło zabraknąć szarlotki :)
Zdecydowałam się na nią gdyż jest z budyniem, który wszyscy uwielbiamy, a głównym powodem jej pieczenia była chęć odreagowania na fakt, że zepsuła się zmywarka...jak szybko człowiek przyzwyczaja się do dobrego 




Szarlotka z budyniem


Ciasto:

  • 450 g mąki pszennej
  • 250 g masła
  • 120 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki zagniatamy i dzielimy na 2 części. Jedną wkładamy do chłodziarki a drugą do zamrażalnika.

Środek ciasta

  • 0,7 kg jabłek  (moja mama do tego ciasta używa kwaśnych jabłek np Szarej Renety, ja użyłam słodkie)
  • 2 budynie waniliowe bez cukru (na pół litra mleka każdy) + 4 łyżki cukru
  • 750 ml mleka
  • cukier puder - do posypania (opcjonalnie)
  • kilka łyżek bułki tartej
  • cynamon do posypania jabłek



Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Rozwałkowujemy ciasto z chłodziarki i wykładamy do formy, nakłuwamy widelcem (można podpiec kilka minut w temperaturze 160ºC, ale nie jest to koniecznie).
Spód oprószamy bułką tartą (by wchłaniała wilgoć z jabłek) - rewelacyjny sposób :)
Jabłka obieramy, kroimy w grubsze plasterki i wyłożyć na cieście.
Budynie gotujemy wg przepisu na opakowaniu, wykorzystując 750 ml mleka i 4 łyżki cukru. Gorący jeszcze budyń wylewamy na jabłka. Na budyń ścieramy na grubych oczkach tarki ciasto, które było w zamrażarce.

Pieczemy około 45 minut w temperaturze 200 stopni C. Po wystudzeniu opcjonalnie możemy oprószyć cukrem pudrem (ja pominęłam)


Przepis oparty na niezastąpionych MoichWypiekach




1 komentarz:

  1. gdy byłam mała nie przepadałam za szarlotką (młoda głupia!), ale moja ciocia robiła właśnie taką z budyniem i to była jedyna jaką lubiłam. do dziś szarlotki z budyniem przypominają mi rodzinne spotkania ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...