czwartek, 3 października 2013

Chipsy jabłkowe - jabłka suszone

Podobno w tym roku jest urodzaj jabłek - z naszego największego drzewa, wciąż zrywam zrywam i tak jakby nic nie ubywało. Gałęzie uginają się od ciężaru ,aż do samej ziemi...zjadamy, rozdajemy a ich nadal jest mnóstwo.
Dziś postanowiłam zrobić trochę chipsów jabłkowych.



Potrzebne będą nam jabłka :) Wszystko zależy od tego gdzie będziemy suszyć czy w piekarniku - wtedy uzależnieni jesteśmy od ilości blaszek, czy w suszarce do owoców - wtedy ogranicza nas wielkość suszarki ;)
Ja miałam 4 blaszki wyłożone papierem do pieczenia, na każdą blaszkę wchodziło mniej więcej 2-3 średnie jabłka.

  • 12 jabłek
  • cynamon - lub opcjonalnie przyprawa do deserów 



 Każde jabłko myjemy, osuszamy i tniemy na 2-3 mm plasterki - ja ułatwiłam sobie sprawę i cięłam na Vheblu. Z każdego jabłka wykrawamy dolny 'ogonek' i odrzucamy pestki, które wysypują się podczas cięcia. Każdy plasterek układamy oddzielnie, tak aby nie nachodziły na siebie i posypujemy cynamonem lub przyprawą do deserów. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 120 stopni i od razu zmniejszamy do 70 stopni, pilnujemy by nie skraplała się woda na drzwiczkach piekarnika uchylając ja co jakiś czas. Suszymy do momentu gdy zauważymy, że jabłka się wyginają - początkowo są miękkie ale po ostudzeniu robią się suche i chrupiące. Wystudzone chipsy zamykamy szczelnie - podajemy jako przekąskę, do deserów.
Nasza część skurczyła się już o co najmniej połowę, gdyż Kluski stwierdziły, że są to ich najbardziej ulubione chipsy ;)






3 komentarze:

  1. pyszna i zdrowa przekąska ;-) a przy tym wyglądają bardzo uroczo podane do deseru ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdeserem na blogu już niebawem, chyba że wszystkie w międzyczasie zjemy

      Usuń
  2. idealne do książki w jesienny wieczór!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...