poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami

Ciasto obiecywałam już w tamtym tygodniu, niestety zabrakło czasu aby wstawić je wcześniej ;)
Szybkie ciasto bez użycia miksera



Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami

  • 160 ml oleju rzepakowego
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1 jajko
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny i skórka z niej otarta
  • 600 g jogurtu naturalnego (1,5 dużego opakowania)
  • 500 g mąki pszennej tortowej
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 6-7 brzoskwiń (można wymienić na dowolne sezonowe owoce)


Wszystkie składniki do ciasta powinny mieć temperaturę pokojową.
Mąkę przesiewamy razem z sodą oczyszczoną.
W dużej misce mieszamy olej rzepakowy, cukier, sok i skórkę z cytryny, następnie dodajemy jogurt naturalny i mieszamy. Powolutku dodajemy przesianą mąkę z sodą oczyszczoną - ciasto wychodzi bardzo gęste.

Brzoskwinie obieramy ze skórki - moje były bardzo bardzo dojrzałe więc skórka schodziła bez problemu, jeśli jest z tym jakiś problem można sparzyć ją wrzątkiem.
Obrane owoce dzielimy na cząstki u mnie ćwiartki.
Przygotowane ciasto wylewamy na blaszkę, wysmarowaną masłem i wyłożona papierem do pieczenia - u mnie mała prostokątna i keksówka. Na górze ciasta układamy brzoskwinie.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez około 50-60 minut do suchego patyczka - ja piekłam 60 minut i niestety warstwa ciasta w keksówce była wyższa niż w blaszce i zrobił się zakalec ;) ale się nie zmarnował i znikł w naszych brzuszkach 





   

Przepis podejrzany na MojeWypieki

1 komentarz:

  1. Dziękuję za udział w akcji i zachęcam do dalszego pieczenia. Ciasto wygląda pięknie. Z wyglądu kojarzy mi się z biszkoptem, tak lekko wygląda.

    Pozdrawiam, Strefa smaku.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...