wtorek, 12 czerwca 2012

Makaron Casarecce z kurczakiem i pomidorami

Zrobiły mi się straszne zaległości...na karcie aparatu jeszcze kilka nie opublikowanych przepisów, za nami kilka imprez po których trudno wrócić do normalności ;) było kolejne ciasto (udawało już 3 tort naszej 4latki) kolejne potrawy ze szparagami (dzisiejszy wpis też będzie z ich udziałem).

Aparat dostałam dopiero dziś wieczorem (był na wycieczce po zamku krzyżackim ;) ) więc dzisiejsze zdjęcia robione telefonem, mam nadzieję, że choć troszkę zachęcą do wykonania tego przepysznego makaronu.

Przepis zainspirowany 'Przekąskami Kibica' z KUCHNI 6/2012 ( a właśnie jestem w trakcie oglądania meczu Polska-Rosja i z tego stresu zniknął już cały talerz czereśni, wiem że o tej porze nie wolno ale co zrobić jak się stresuję?!)

Przechodzę do przepisu - podane ilości są wg twórców dla 4osób - jak dla naszej 4 osobowej rodziny to obiad na dwa dni ;) ale kibice potrafią być wygłodniali :)

Wszystko smażyłam w woku i podczas wrzucania makaronu modliłam się aby się wszystko zmieściło...

MAKARON CASARECCE Z KURCZAKIEM POMIDORAMI I SZPARAGAMI

* 300g makaronu casarecce (dla ułatwienia Lubella nr 56)
* 2 piersi kurczaka
* 5 ząbków czosnku
* 4 plastry szynki szwarwaldzkiej
* 6 suszonych pomidorów w oliwie
* 4 młode cebulki (małe)
* 20 cienkich szparagów
* 2 pomidory
* 120g pomidorów koktajlowych
* garść natki pietruszki i bazylii
* oliwa, sól, pieprz,
* do posypania wędzony oscypek ( w oryginalnym przepisie parmezan)


GOOOOLLLLL GOLLL!!!!!!

Makaron gotujemy al dente. Mięso płuczemy, oczyszczamy i kroimy w kostkę - delikatnie doprawiamy - u mnie tylko sól i pieprz (następnym razem jeszcze jakieś zielone przyprawy dosypię).
Czosnek kroimy w plasterki, szynkę i suszone pomidory w paski. Cebulkę kroimy w ćwiartki lub grube półksiężyce.
Szparagi obieramy, odłamujemy zdrewniałe końcówki i blanszujemy w osolonej wodzie, następnie hartujemy w zimnej wodzie z kostkami lodu. Odcedzamy i kroimy na kawałki o długości ok 2cm.
Pomidory sparzamy wrzątkiem, obieramy ze skórki, usuwamy miąższ (pyszny soczek się z niego robi) i kroimy w kosteczkę.
Natkę pietruszki i bazylię drobno siekamy.
Na rozgrzaną oliwe wrzucamy kurczaka, czosnek, cebule i szynkę - podsmażamy do zarumienienia mięsa.
Dodajemy pomidory, szparagi, odcedzony makaron i zioła. doprawiamy sola i pieprzem do smaku, mieszamy. Podsmażamy jeszcze ok 5minut.
Przekładamy na talerze i posypujemy startym oscypkiem.
Pyszny świeży kolorowy obiad podany....Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...