środa, 20 lipca 2016

Ogórki małosolne - na sucho - ekspresowe

Przepis na te ogórki podesłała mi ciocia - przysłała mi linka do Poezji Smaku, początkowo byłam nastawiona do nich sceptycznie. Jak małosolne mogą udać się bez wody???!!! 
Postanowiłam odpowiedzieć na to pytanie gdy pewnego lipcowego dnia dostałam duuuużą ilość ogórków od mojej teściowej. 
Oczywiście na drodze pojawiło się kilka problemów..hmm ale czym bez nich byłoby życie? ;)
Wydaje mi się, że ten sposób na stałe zagości do naszego repertuaru - ogórki można zrobić na kempingu lub w namiocie (gdy lodówkę zamienimy na zimną wodę w jeziorze) więc prawie wszędzie :)




Ogórki małosolne - na sucho - ekspresowe

  • 1 kg ogórków (nie za duże)
  • 1/2 korzenia chrzanu pocięta na małe kawałki
  • liść chrzanu, porzeczki bądź wiśni porwany na mniejsze części
  • 2 gałązki kopru - kwiat kopru
  • 2 pokruszone liście laurowe
  • 2 zgniecione ziarna ziela angielskiego
  • 1 łyżka białej gorczycy
  • 4-5 ząbków czosnku - pokrojona w plasterki
  • 2 płaskie łyżeczki miałkiej soli 

  • woreczek do mrożenia pojemności 3 lub 5 litrów (ja użyłam 2 po 1 litrze)
  • gumki recepturki do zawiązania





Do przygotowania ekspresowych ogórków małosolnych potrzebna nam torebka plastikowa do mrożenia. U mnie były dwie torebki po 1 l ale wygodniej będzie w jednej 3 bądź 5 litrowej.
Ogórki myjemy osuszamy - tu WAŻNE - obcinamy końcówki - dzięki temu w woreczku wytworzy się wilgoć i pozbędziemy się goryczki.


Ogórki umieszczamy w woreczku i dodajemy po kolei - pocięty kawałek chrzanu, czosnek pokrojony na plasterki, porwany liść chrzanu (bądź porzeczki, wiśni), baldachy kopru, liść laurowy, zmiażdżone ziele angielskie, gorczycę a na koniec równomiernie posypujemy solą.
Woreczek szczelnie zamykamy - ja do tego celu użyłam gumki recepturki.
Całość w woreczku mieszamy, delikatnie ugniatamy (uważamy aby nie przedziurawić torebki).
Tak przygotowaną torebkę wkładamy na 4 godziny do lodówki, a następnie wyciągamy i pozostawiamy w temperaturze pokojowej przez około 20 godzin.
Po tym czasie ogórki są gotowe :)
Gotowe ogórki przechowujemy w lodówce.



Uczta pod gołym niebem 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...