środa, 18 lutego 2015

Domowe żelki na przeziębienie - czarny bez + lipa

Sezon chorobowy w pełni, w tym sezonie (odpukać) Kluski były pozbawione poważniejszych chorób, nie obyło się jednak bez katarków, kaszelków i czasowych spadków formy...
Jakiś czas temu odkryłyśmy silikonowe foremki (dziękujemy ciociu Marto!) - do tej pory robiłyśmy w nich tylko galaretkę, która znikała z prędkością światła. Postanowiłam spróbować więc zrobić domowe żelki - tabletki :)


Domowe żelki na przeziębienie - czarny bez + lipa 


  • 1/2 słoiczka konfitury z  owoców czarnego bzu (możemy użyć syropu z owoców czarnego bzu/ suszonego czarnego bzu bądź konfitury z owoców)
  • 2 łyżki miodu
  • 3-4 łyżki suszonych kwiatów lipy
  • 4 łyżki żelatyny / w wersji wege agar agar 
  • wrzątek



 Jeśli używamy suszonych owoców czarnego bzu musimy zrobić je namoczyć we wrzątku, ja robię napar z bzu i lipy. Tym razem zrobiłam z konfitury z owoców czarnego bzu, więc trochę pracy mi odpadło :)
Lipę zalałam wrzątkiem, dodałam konfiturę, całość odcedziłam aby pozostał sam napój. Rozpuściłam żelatynę dodałam miód. Tak przygotowany płyn rozlałam do silikonowych foremek.
Czekamy do stężenia i przechowujemy w lodówce,
Moje młodsze dziecko było zachwycone i samo upominało się o 'tabletki', starsza córka niestety nie podzieliła jej entuzjazmu :)

  Na zdrowie :)



Domowy Wyrób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...