piątek, 15 listopada 2013

Czekoladowe ciasto z cukinią

Do tego przepisu dojrzewałam dosyć długo - w wakacje robiłam kilka podejść, zawsze w lodówce była cukinia, ale niestety zawsze lądowała w innym daniu. to makaron, placuszki, grill itp.
Ale jak to mówią 'nadejszła wiekopomna chwila' - tym razem specjalnie kupiłam cukinię pod ciasto, zaparłam się, że nie wykorzystam jej do niczego innego, reszta składników była w lodówce- mężowi obiecałam Karpatkę - więc wyobraźcie sobie jego minę gdy zobaczył mnie ścierająca cukinię. efekt końcowy przerósł moje najśmielsze oczekiwania - ciasto było po prostu przepyszne, cudowne, wilgotne, mega czekoladowe, rozpływające się w ustach




Obłędne ciasto czekoladowe z cukinią


  • 115 g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki oleju
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 duże jajka
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 średnia cukinia (startej na tarce o dużych oczkach około 350 g)
  • 50 g kakao
  • 60 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Orzechowa skorupka


  • 40 g jasnego brązowego cukru
  • 70 g orzechów włoskich drobno posiekanych i podpieczonych
  • 1 łyżeczka cynamonu



Masło ucieramy na białą puszystą masę, po jej uzyskaniu powolutku dodajemy olej i nadal miksujemy [uwielbiam miksery z misą ;) ] W następnej kolejności dodajemy cukier i wanilię. Sypkie składniki mieszamy w osobnym naczyniu. Dodajemy jajka, a później naprzemiennie sypkie produkty i jogurt. Na samym końcu dodajemy kakao, wyłączamy mikser i dodajemy drobno posiekaną gorzką czekoladę i cukinię startą na grubych oczkach. Ciasto wylewamy do dużej tortownicy (można również upiec w prostokątnej blaszce).
Na wierzch wysypujemy mieszaninę cukru, cynamonu i orzechów włoskich  i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni przez około 50 minut do suchego patyczka.





Przepis pojawia się na wielu blogach ja znalazłam go na MoichWypiekach i Strawberries fromPoland


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...