poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Zielony koktajl z mniszkiem i posypką z fiołków

Zielone koktajle mną zawładnęły ;)




Po - pietruszkowo-pomarańczowym tu cały czas zastanawiałam się nad jakimś nowym połączeniem. Dziś ponownie chciałam zrobić  ten sam koktajl jedynie dodać sok z mandarynek, które już delikatnie przysychały na paterze..
Sok zrobiłam z 6 pomarańczy - wyszło go ok 600 ml i z 8 mandarynek - również 600 ml. Oba soki wymieszałam i podzieliłam..się z młodszą Kluską bo strasznie chciało jej się pić
Później zaczęłam zastanawiać się do wrzucić, żeby zmiksować i wypić coś pysznego...


Na naszej działeczce znalazłam takie cuda i postanowiłam przetestować smak, a także nic nie mówić pozostałym członkom rodziny  do momentu opróżnienia szklanki.




Młodziutki mniszek lekarski i młodziutka mięta :) wprost z naszego działkowego trawnika.
Ale to nie wszystkie skarby znalezione, podczas dzisiejszego spaceru znalazłyśmy jeszcze:



Młodsza Kluska stała się fankom fiołków - zjadała je z uśmiechem na twarzy i prosiła o więcej :)
Zatem dzisiejszy koktajl będzie zielony i bardzo ekologiczny :)


Zielony koktajl z mniszkiem lekarskim i posypką z fiołów


  • sok z 3 pomarańczy
  • sok z 4 mandarynek
  • 1/2 awokado
  • pęczek natki pietruszki
  • garstka młodych listków mniszka lekarskiego
  • kilka listków mięty
  • fiołki 



Wyciskamy sok z pomarańczy i mandarynek. W osobnym naczyniu umieszczamy umyty mniszek lekarski, natkę pietruszki, listki mięty oraz miąższ z połowy awokado - miksujemy powolutku dodając sok z cytrusów.
Gdy wszystkie liście będą rozdrobnione, przestajemy miksować i dolewamy pozostałą ilość soku.
Przelewamy do kubeczków posypujemy fiołkami i wypijamy  - MNIAM!

Według mnie przepyszne połączenie. Mąż mniszka nie wyczuł, a nawet nie wie jakie ma pozytywne właściwości - działa oczyszczająco, wzmacniająco, odtruwająco, normalizuje proces trawienia – świetnie sprawdza się w wiosennych kuracjach oczyszczających.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...