wtorek, 31 lipca 2012

Sernik z brzoskwiniami i brzoskwiniową glazurą

Miał być taki standardowy sernik z pianką i brzoskwiniami, bo własnie rozpoczął się u nas na działce sezon na brzoskwinie...
Szukałam, szperałam i stanęło na sprawdzonym przepisie...
Ale jak to bywa diabeł tkwi w szczegółach - przepisu trzymałam się 'prawie' w 100%, jedyne moje niedopatrzenie musiało zweryfikować dalsze plany tworzenia... Jakiś chochlik o godzinie 23 (bo o tej matka dwójki dzieci może zabrać się za pieczenie) zasłonił mi część tekstu odpowiedzialna za przypisanie odpowiedniej wielkości tortownicy, a więc z proporcji na dużą tortownicę, ja wyłożyłam na tortownicę średnią - dzięki temu zyskałam cenny czas na spanie ;)
A dlaczego? Ponieważ po wlaniu masy serowej w tortownicy nie pozostało ani milimetra wolnej przestrzeni....dzięki temu zyskałam dodatkowe 20 do 30 minut aby nie ślęczeć obok piekarnika ;)
Białka zamroziłam będą na kiedy indziej...a zamiast nich z zeszłorocznego dżemu zrobiłam glazurę na wierzch :)



Sernik podwójnie brzoskwiniowy

Ciasto:
* 10 dag cukru* 1 jajo* 1/2 kostki margaryny* 1 szkl. mąki* 1 łyżeczka proszku do pieczenia* szczypta soli

Masa serowa:
* 1 kg sera białego
* 1 szklanka. cukru
* 1/4 szklanki oleju
* 2 torebki budyniu śmietankowego
* 2 całe jaja + 4 żółtka
* 300 ml  mleka

Glazura brzoskwiniowa:
* 6łyżeczek dżemu brzoskwiniowego (u mnie  zeszłoroczny dżem brzoskwiniowy z wanilią)
* sok z połowy cytryny
* 2 świeże brzoskwinie

Dodatkowo

Brzoskwinie z syropu lub świeże ilość wg upodobań 


Sernik podwójnie brzoskwiniowy

Ciasto:
* 10 dag cukru* 1 jajo* 1/2 kostki margaryny* 1 szkl. mąki* 1 łyżeczka proszku do pieczenia* szczypta soli

Masa serowa:
* 1 kg sera białego
* 1 szklanka. cukru
* 1/4 szklanki oleju
* 2 torebki budyniu śmietankowego
* 2 całe jaja + 4 żółtka
* 300 ml  mleka

Glazura brzoskwiniowa:
* 6 łyżeczek dżemu brzoskwiniowego (u mnie  zeszłoroczny dżem brzoskwiniowy z wanilią)
* sok z połowy cytryny
* 2 świeże brzoskwinie

Dodatkowo

Brzoskwinie z syropu lub świeże ilość wg upodobań 








Wszystkie składniki ciasta zagnieść razem (można dosypać trochę mąki, ale ciasto ma być dosyć luźne). Wstawić na kilka minut do lodówki (ja włożyłam na chwilkę do zamrażarki bo upały ostatnio duże). 
Wyłożyć do dużej tortownicy i wstępnie piec ok.20 minut (do lekkiego zrumienienia) Tego pogrubionego fragmentu nie zauważyłam i mój sernik był na średnią tortownicę :)
Przygotować masę serową: olej rozetrzeć z cukrem, dodać zmielony ser(ja użyłam takiego z wiaderka), jajka, żółtka oraz budyń rozprowadzony w mleku na zimno.
Wszystko razem dokładnie wymieszać (masa powinna być rzadka), wyłożyć na przygotowany spód i piec 40 minut w temp. 180-200 st.C. 
W międzyczasie jak wylewamy masę serową układamy brzoskwinie - mogą być z syropu lub świeże
Po upieczeniu wystudzić.
Glazurę robimy blenderując dżem z brzoskwiniami i podgrzewamy z cytryną do uzyskania gęstego sosu .
Wkładamy do lodówki i spożywamy najlepiej zimny :) 
Bardzo bardzo wilgotny, tylko spodu troszkę za dużo, ale jak już pisałam to moje niedopatrzenie 




A u nas od ponad tygodnia na wakacjach nad morzem mamy sznaucera miniaturkę :)
Kluski dzielnie wyprowadzają go na popołudniowy spacerek :) Karmią, głaszczą a pies odwdzięcza się grzaniem w i tak gorące noce :)



1 komentarz:

  1. Pyszny musi być ten serniczek :) i świetny pomysł na glazurę, nie widziałam jeszcze takiej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...