niedziela, 14 sierpnia 2016

Wegańskie lody chałwowe - bez mleka bez cukru bez jajek

Te lody są mega szybkie do zrobienie - jeśli mamy zamrożone banany, to wręcz ekspresowe :)
Ostatnio w naszym domu nie potrafię wyczuć ile bananów będzie potrzebnych ;) dlatego co jakiś czas zostaje jeden samotny, pociemniały od plamek na skórce, na którego nikt już nie ma ochoty. Wtedy takiego delikwenta kroję w plasterki i wrzucam do torebki do mrożenia i do zamrażalnika. Przyznam się, że zrobił mi się niezły zapas takowych bananów :) 
O tych lodach przeczytałam kiedyś na blogu Jadłonomia i postanowiłam je zrobić...żałuję, że tak długo zwlekałam ;)
Są mocno słodkie, aksamitne i mocno chałwowe :) 



Wegańskie lody chałwowe - bez mleka bez cukru bez jajek


  • 2 zamrożone banany - najlepiej zamrażać plasterki, łatwiej będzie je miksować
  • 2 - 3 łyżki tahiny (pasty z sezamu)
  • szczypta cynamonu


Do stworzenia lodów potrzebujemy małego pojemniczka do blendera z nożykiem przypominającym literkę 's'. W kubeczku umieszczamy plasterki bananów, tahinę i szczyptę cynamonu. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy, u mnie pozostały małe kawałki banana - Kluski myślały, że to kawałeczki chałwy ;) UWAGA lody są mocno słodkie - możemy podać je z kwaśnymi owocami bądź filiżanką espresso.
lo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...