niedziela, 11 maja 2014

Akordeon ziemniaczany - pieczone ziemniaki

Takie ziemniaczki widziałam już na niejednym blogu, w niejednej gazecie, aż któregoś dnia spróbowałam je zrobione przez koleżankę na urodzinach jej męża.
Tydzień po imprezie mój mąż zapragnął zjeść takie same - więc zadzwoniłam do koleżanki, wg jej zaleceń wykonałam ziemniaczki...hmm niestety nie wyszły tak pyszne jak jej.
Na pewien czas ziemniaki odeszły w zapomnienie, aż do dziś gdy postanowiłam zrobić je po swojemu





Akordeon ziemniaczany - pieczone ziemniaki


  • po 2 ziemniaki na osobę
  • przyprawa do ziemniaków
  • rozmaryn
  • olej rzepakowy
  • 2 łyżki cukru
  • wrzątek

  • drewniana łyża


Do przygotowania użyłam ziemniaki ze skórką - jeśli nie mamy młodych lub takich, które nadają się do pieczenia w skórce, obieramy je przed kolejną częścią przygotowania.
Każdego ziemniaka układamy na drewnianej łyżce i nacinamy do momentu gdy napotkamy na łyżkę - dzięki czemu ziemniaki nie będą docięte do końca.Tak robimy przez całą długość ziemniaka - uzyskując ziemniaczany akordeon ;)





Tak przygotowane ziemniaki wkładamy do miski, do której wsypujemy cukier i całość zalewamy wrzątkiem, tak aby przykryć wszystkie ziemniaki. Pozostawiamy na ok 15-20 minut.
Ziemniaki wyciągamy z wody i smarujemy olejem wymieszanym z naszymi ulubionymi przyprawami i układamy na blaszce.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego  do 200 stopni i pieczemy przez około 20 minut do uzyskania złotego koloru.
Idealne jako do datek do wszystkiego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...