środa, 11 czerwca 2014

Ciasto na naleśniki - cienkie, moje ulubione

Już tyle razy robiłam zdjęcia naleśnikom, tym słodkim, a także wytrawnym....ani razu ich nie umieściłam na blogu gdyż nie miałam przepisu na ciasto...było ono z serii tych robionych 'na oko'.
nadszedł jednak czas by spisać, a tym bardziej pomierzyć jak to wszystko powstaje.
W dzieciństwie było to chyba jedno z pierwszych dan jakie nauczyłam się robić , moja mama uwielbia naleśniki, ale nienawidzi ich smażyć, dlatego szybko zaczęłam je robić...na żeliwnej patelni prababci (nadal uważam, że na niej wychodziły najlepsze).
Zatem zapraszam na moje ciasto naleśnikowe, z którego wychodzą pyszne cieniutkie naleśniki


Ciasto na naleśniki - cienkie, moje ulubione

  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 3/4 szklanki wody
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • szczypta soli
  • szczypta cukru



Wszystkie składniki miksujemy na gładką masę. Jeśli ciasto jest za gęste dodajemy mleka lub wody, natomiast gdy jest za rzadkie dodajemy mąki. Po zmiksowaniu odczekujemy około 20-30 minut - ciasto lubi odpocząć.
Patelnię delikatnie przesmarowujemy pędzelkiem zamoczonym w oleju - nie lejemy dużej ilości!
Rozgrzaną patelnię ściągamy z  ognia i w powietrzu nalewamy cienką warstwę ciasta.
Smażymy po obu stronach na złoty kolor.
Z tego przepisu zawsze udają się wszystkie naleśniki - nawet ten zniesławiony pierwszy ;)



Lepiej z eko torbami od Odszukaj.com

3 komentarze:

  1. naleśniki idealne! uwielbiam takie cienkie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak długo robi się naleśniki z tego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o czas przygotowania czy czas smażenia?
      jeśli o pierwsze to kilkadziesiąt sekund - do zmiksowania na gładką masę + czas na odpoczynek ciasta
      a smażenie - standardowo aż nie będzie widać na patelni surowego ciasta, przewracamy na drugą stronę i chwilę do zrumienienia :)
      niestety nigdy nie robię tego z zegarkiem :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...