sobota, 12 kwietnia 2014

Krem czekoladowy - awokado + daktyle

Dziś Międzynarodowy Dzień Czekolady :) jestem jej fanką nie tylko od święta ale codziennie. Mój mąż twierdzi, że jestem czekoladoholiczką :) Przepis poniżej jest zbitkiem przeróżnych przepisów z sieci - na każdym blogu jest inny przepis z inną ilością składników.
Pyszna czekoladowa i choć troszkę można powiedzieć, że dietetyczna, a na pewno zdrowa pasta czekoladowa z awokado i daktyli :)


Krem czekoladowy 

  • 1/2 awokado
  • 7 daktyli bez pestek
  • 2 łyżeczki kakao (prawdziwego nie słodkiego)
  • 2 łyżeczki syropu z agawy lub miodu (ilość wg uznania)



Daktyle namaczamy w gorącej wodzie, by troszkę zmiękły. Następnie odsączamy je z wody i wkładamy do rozdrabniacza, dodajemy połowę dojrzałego awokado, kakao i syrop z agawy wg uznania.
Wszystko miksujemy na gładką masę - podajemy do bułeczek, croissantów, owoców lub zjadamy palcem ;)
Ile przechowujemy? nie wiem - wytrzymał na pewno 12 h w lodówce, później wyparował :)



Taki krem nie tylko zaspokaja ochotę na czekoladę ale jednocześnie jest mega zdrowotny - awokado, daktyle - nic tylko jeść i nie myśleć o kaloriach ;)
















Dania dla urody Domowy Wyrób Zdrowy tryb życia

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego typu krem! Choć ja akurat zwykle decyduję się albo na miód albo na daktyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też jestem czekoholiczką! :D
    jestem od niej uzależniona :D
    ten krem bardzo mi się podoba, na pewno wypróbuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny musi byc taki krem,,,Niby czekoladowy, ale do akcji dodać nie mogę, bo w składnikach nie ma czekolady.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lepsza wersja nutelli :-) Dziękuję za udział w akcji "Dania dla urody"!

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Fajny przepis, ja robiłam podobny krem z awokado, kakao i miodu, ale ten z daktylami zaraz wypróbuję :)
    Daktyle słodkie same w sobie więc czy syrop jest konieczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę że przepis się podoba - syrop jak to bywa z każdymi słodzidłami nie jest konieczny, dosładzałam jedynie ze względu na dzieci, można go pominąć lub dodać na samym końcu gdy jednak stwierdzimy że jest potrzebny :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...