wtorek, 25 września 2012

Figi z jogurtem greckim oraz miodem z kwiatów pomarańczy

Figi z jogurtem greckim oraz miodem z kwiatów pomarańczy

Widziałam kiedyś ten przepis na którymś z blogów kulinarnych, zainspirowana zaczęłam szukać świeżych fig. Kiedyś jadałam taką surowa ale mnie nie zachwyciła... postanowiłam jednak spróbować, niestety u nas w warzywniaku na próżno szukałam, wypatrywałam...Polecieliśmy do Grecji i tu moje poszukiwania nabrały rumieńców, w koło dużo było drzew figowych...niestety bez owoców.
Ostatniego dnia naszego pobytu robiliśmy zakupy dla siebie i rodziny a przede mną na środku chodnika wyrosło nie wiadomo skąd stoisko/straganik miejscowego Greka, który sprzedawał co mu ogród obrodził - niedojrzałe orzechy włoskie, winogrona, cukinię, paprykę i zielone malutkie figi :) Kupiliśmy figi Jupiiii!!!! i jeszcze najsłodsze jakie dotąd w życiu jadłam winogrona, były przepyszne!
Figi leciały do Polski w bagażu podręcznym i cały lot drżałam aby nie zrobił się z nich mus figowych, niestety kilka z owoców popękało, co nie szkodziło w ich dalszej konsumpcji.



A w domu na drugie śniadanie przygotowałam z nich przepyszną mieszankę




Figi z jogurtem greckim oraz miodem z kwiatów pomarańczy
(2porcje)

* duży kubeczek jogurtu naturalnego
* 4 małe figi (jeśli kupujemy w Polsce wystarczą 2)
* 4 łyżeczki miodu z kwiatów pomarańczy (lub innego ulubionego)

Jogurt rozkładamy do miseczek, figi myjemy i kroimy na ćwiartki, a następnie układamy na jogurcie i polewamy miodem - proste szybkie a jakie pyszne...mniam niebo w gębie



A  żeby nie było to figi mają sporo właściwości (źródło Wikipedia)

* Wartości odżywcze: świeże figi zawierają od 12 do 25% glukozy i fruktozy, do 4% pektyny, do 7% celulozy, witaminy C i z grupy B oraz karoten. Są bardzo bogate w sole mineralne, zawierają przeciętnie: potas (1100 mg%), wapń (230 mg%), magnez (120 mg%), fosfor (260 mg%).

* Figi występują w różnych odmianach, np. ciemnofioletowe są spożywane na surowo, a jasnozielone suszone, (nabierają przy tym charakterystycznej, bursztynowej barwy) i sprasowywane, w której to postaci są najczęściej spotykane w handlu i zaliczane do bakalii. Charakteryzują się one dużą wartością energetyczną, gdyż zawierają 50 – 75% cukrów. Suszone figi zawierają bardzo duże ilości magnezu, wapnia i innych soli mineralnych. Wykazano na grupie uczestników, że suszone figi posiadają silne właściwości antyoksydacyjne, które są związane z dużym stężeniem polifenoli. Przynajmniej część ze wspomnianych polifenoli ma właściwości przeciwnowotworowe, co z kolei zostało zademonstrowane w badaniu in vitro.

* Działanie kosmetyczne: działanie Fig oparte jest na nawilżaniu i uelastycznianiu skóry. Owoce te neutralizują wolne rodniki, odpowiedzialne za starzenie skóry, jak również zatrzymują procesy starzenia.  [źródło]





Posta zgłaszam do konkursu z ApartNaturals. A poniżej produkt który pasuje do moich wymarzonych fig...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...